søndag den 21. april 2013

5 minutter om at komme igennem til 114

114 er telefonnummeret til politiet. Jeg ringede i dag for at meddele, at lyskrydset Ågade/Jagtvej ikke virker. Interessant oplevelse - det tog 5 minutter at komme igennem en række maskinstemmer, indtil jeg kunne aflevere min besked.

Alle maskinstemmer er på dansk.

Først bliver jeg bedt om at indtaste postnummeret på det sted, hvor jeg er, og som bestemmer hvor i landet jeg bliver viderestillet til. Jeg får dog også at vide, at jeg vil blive viderestillet til Københavns politi, hvis jeg ikke indtaster et postnummer. Dog skal jeg høre denne anmodning om postnummer hele tre gange før den automatiske viderestilling.

Derefter bliver jeg bedt om at indtaste tallet 1, 2 eller 3 afhængig af, hvad jeg vil. Denne gang oplyses ikke, om jeg kan undlade at indtaste noget. Denne tale er stadig på dansk.

Jeg får at vide at jeg ikke har indtastet noget, og anmodningen kommer igen. Jeg får den opfattelse, at jeg nu ikke kan komme videre og er tæt på at opgive. Pludselig kommer dog en person i røret.

Det hele tog 5 minutter. Hvis jeg ikke havde kunnet dansk ville jeg næppe have ventet 5 minutter og hørt på 5 maskinstemmer, som nævnede 30 valgmuligheder inkl. gentagelserne undervejs.

I øvrigt fungerede trafikken fint i krydset uden lysreguleringen. Både når der var meget tæt trafik på begge veje, og når  der var meget lidt trafik på begge veje. Behøver vi overhovedet lyskryds kunne man næsten spørge, men det er jo nok en meget god idé trods alt.

Video af lyskrydset uden lysregulering:
 http://youtu.be/xfD0WapxQ5A


Ingen kommentarer:

Send en kommentar